Monday, May 31, 2010

Martin's 1920 16H Norton


From Martin in the UK:

"Attached are some pics of my 1920 16H. This is a very original machine. I bought it to rob it of the genuine original belt drive tank that was fitted, as it was clearly not correct for the machine. Now it has a nice replica tank with a Best and Lloyd semi-automatic oilpump and the original belt drive tank is soon to be adorning my belt driver... It goes rather well for such an early machine and makes one understand how they nearly scooped the pool in the 1920 Senior TT. Its such a lively performer, and so easy to ride but does have very delicate steering, so light it wanders if you try and grip the bars too tightly but is fine if you just let it find its own way.


We had a VMCC vintage training day at the Grampian Transport Museum at Alford near Aberdeen in the north of Scotland last weekend. I took the 16H and it was ridden by maybe thirty people keen to experience the thrills of riding a hand change, lever throttle early machine through the arrangements made by the Vintage Motor Cycle Club. The bike ran faultlessly all day despite the many different riders and the unexpected heat of the day, and was judged one of the most desirable bike present by most riders I spoke to."

Friday, May 28, 2010

Jelato-Promotion-15s

A Triumph Thunderbird 1953




Black is Beautiful

1953 Triumph Blackbird

In the 1950s, there were more Triumphs sold in the U.S. than any other country. Their top-end Thunderbird 650cc vertical twin, with a little tinkering, could top out at 130 mph. A great bike, but fairly limited in offering. They were available in one color only - blue. So when public demand cried-out a black Triumph, they finally released the Blackbird in 1953 - and it still slays me every time I lay eyes on her. Another important note - Brando, a motorcyclist himself, rode his own '50 Thunderbird in the iconic film,

The Wild One 1953



Bron:
Southsiders

1949 Logo Thunderbird Triumph

1949

The Triumph Thunderbird was a British motorcycle introduced
in 1949 and produced in its original form until 1966.

The name was used thrice more for new and distinct Triumph models.
To capture the American market, the 6T Thunderbird used a variant of the earlier Speed Twin's parallel twin engine, bored out from 500 cc to 650 cc to give the added horsepower American customers demanded. The concept of enlarging the Speed Twin, the Thunderbird name and its 'paper dart' logo were thought up by managing director Edward Turner on one of his regular trips to Triumph's operations in the USA. The 'paper dart' logo was embossed onto the chain case cover on Thunderbirds from 1955 to 1962 and can be seen upon closer examination on the supplied photograph.
Previously, it appeared as a decal on the headlamp nacelle.

1953 - A Great Year! :)

Bron: Triumph Owners Club Nederland

The 6T Thunderbird was launched publicly at Montlhery near Paris

where three standard production bikes were ridden around

a circuit by a team of riders who between them


averaged a speed of 92 mph (148 km/h)

over a distance of 500 miles (800 km).

All three machines were ridden to the circuit and

back to the Meriden factory.

Bronnen:

Wikipedia & Fedotriple

Triumph Thunderbird

1956 record Johnny Allen

A motorcycle for a man with a stiff upperlip ?

NO WAY...


[10018242gr.jpg]

SO

Motoring George Spauwen

"A Thundering Speed Twin Man"


Thursday, May 27, 2010

แฟนบอลอังกฤษร่วมเฮ กับหนังแคมเปญโฆษณา


ถูกใจคอบอลสาวกสิงห์โตคำรามทีมอังกฤษทั่วประเทศ เมื่อรถจักรยานยนต์ฮอนด้า คิกออฟภาพยนตร์แคมเปญโฆษณาชุดใหม่ “เกาะติดอังกฤษ สู้ศึกลูกหนังโลก ลุ้นโชคทุกรอบ กับฮอนด้า สกู๊ปปี้ ไอ” รวมภาพนักเตะดาวดังจากเกาะอังกฤษ เห็นกันชัดๆ กันเต็มเฟรมทั้ง แฟรงค์ แลมพาร์ด, เวย์น รูนี่ย์, สตีเว่น เจอร์ราร์ด และจอห์น เทอร์รี่ ให้มาร่วมส่งต่อความมันส์กับรถจักรยานยนต์ฮอนด้าที่ไม่เหมือนใครในการลุ้นเกมลูกหนังระดับโลกที่แอฟริกาปี 2010 นี้

โดยฮอนด้าได้สร้างความโดดเด่นในวงการครั้งใหญ่ เป็นสินค้าในตลาดเพียงรายเดียวที่เข้าซื้อลิขสิทธิ์ทีมชาติอังกฤษมาร่วมสร้างสีสันความสนุกในช่วงของการแข่งขันครั้งนี้ โดยเนื้อหาของหนังโฆษณาชุดนี้ได้แจ้งรายละเอียดของแคมเปญที่เปิดโอกาสให้แฟนบอลทั่วประเทศได้ลุ้นโชคทุกรอบของการเตะ เพียงทายว่า “ทีมชาติอังกฤษจะเข้าสู่รอบไหน จะเป็นรอบ 32/16 ทีม หรือ รอบ 8 ทีมสุดท้าย หรือรอบ 4 ทีมสุดท้าย

- ทายถูก: ลุ้นรับรถจักรยานยนต์ฮอนด้า สกู๊ปปี้ ไอ หนึ่งในรถเอ.ที. ยอดนิยมของฮอนด้า ที่ออกแบบพิเศษเป็นลายทีมชาติอังกฤษ สิงห์โตคำราม จำนวน 100 คัน พร้อมหมวกกันน็อคครบเซ็ต มูลค่ารางวัลละ 61,500 บาท

- ทายผิด: ลุ้นรับเสื้อโปโลลายทีมชาติอังกฤษแท้อีก 1,000 ตัว มูลค่ารางวัลละ 1,200 บาท

การร่วมสนุกในครั้งนี้ ผู้ที่สนใจขอรับคูปองทายผลได้ที่ร้านผู้จำหน่ายรถจักรยานยนต์ฮอนด้าทั่วประเทศ หรือตัดจากใบปลิว โฆษณาหนังสือพิมพ์ และ นิตยสารต่างๆ โดยสามารถส่งชิ้นส่วนทายผลได้ที่ร้านผู้จำหน่ายรถจักรยานยนต์ฮอนด้าที่ร่วมรายการทั่วประเทศ และร้านพลัสฟรีดอม คาเฟ่ สยามแสควร์ จับรางวัลพร้อมกันวันที่ 29 กรกฎาคม 2553 ที่บริษัท เอ.พี ฮอนด้า จำกัด ประกาศผลทางหนังสือพิมพ์เดลินิวส์ฉบับวันที่ 9 สิงหาคม 2553 และทางเว็บไซต์ www.aphonda.co.th รวมของรางวัลให้ลุ้นกันมันส์ๆ ถึง 1,100 รางวัล มูลค่ารวมกว่า 7 ล้านบาท ร่วมสนุกวันนี้ ถึง 11 กรกฎาคม 2553 นี้ เท่านั้น

แนวคิดภาพยนตร์โฆษณา
PRODUCT: รถจักรยานยนต์ฮอนด้า สกู๊ปปี้ ไอ
MEDIA: ภาพยนตร์โฆษณาชุด Honda England Stars ความยาว 15 วินาที

วัตถุประสงค์ในการโฆษณา

เพื่อแนะนำแคมเปญการตลาดของรถจักรยานยนต์ฮอนด้าในช่วงการแข่งขันฟุตบอลโลกปี 2010 ที่จะถึงนี้
เพื่อกระตุ้นความน่าสนใจ และความแปลกใหม่ให้กับแคมเปญด้วยการดึงนักเตะทีมชาติอังกฤษเข้ามาร่วม
เพื่อตอกย้ำภาพลักษณ์ความเป็นผู้นำของรถจักรยานยนต์ฮอนด้า ในการสร้างรูปแบบใหม่ของการทำแคมเปญในลักษณะเทรนด์การตลาด
กลยุทธ์ทางการโฆษณา

Soccer Super Star Trend: ใช้นักเตะดาวดังจากทีมชาติอังกฤษ ที่แฟนบอลชาวไทยทั่วประเทศมีความคุ้นเคย และรู้จักเป็นอย่างดี จากการร่วมลุ้น ร่วมเชียร์การแข่งขันจากลีกต่างๆ มาตลอดทั้งปี มาสร้างความดึงดูดสายตา และสร้างความน่าสนใจให้กับแคมเปญ
Limited Edition Prize: กระตุ้นความน่าสนใจกับแคมเปญให้พิเศษเหนือกว่าใครมากขึ้น ด้วยรางวัลลิขสิทธิ์แท้จากทีมชาติอังกฤษ เฉพาะรถจักรยานยนต์ฮอนด้า เพื่อแฟนบอลชาวไทยทั่วประเทศ เท่านั้น
คอนเซปต์งานโฆษณา

เกาะติดอังกฤษ สู้ศึกลูกหนังโลก ลุ้นโชคทุกรอบ กับฮอนด้า สกู๊ปปี้ ไอ
STORY LINE

เรื่องราวของการรวมตัวของเหล่านักเตะระดับของโลกจากเกาะอังกฤษ ทั้งเวนย์ รูนี่, สตีเว่น เจอร์ราร์ด, แฟรงค์ แลมพาร์ด และจอห์น เทอร์รี่ ซึ่งเป็นนักเตะชั้นแนวหน้าตัวแทนของทีมชาติอังกฤษในช่วงเวลาแห่งความดีใจ ยินดีกับการทำประตูชัยได้สำเร็จในการแข่งขันฟุตบอลระดับโลกแมตช์ต่างๆ มาถึงการแข่งขันฟุตบอลโลกปี 2010 ในปีนี้ ฮอนด้า สกู๊ปปี้ ไอ จึงขอเชิญชวนทุกคนมาร่วมเกาะติดว่า “ทีมชาติอังกฤษจะสามารถเข้าถึงรอบไหน 32-16, รอบ 8 หรือรอบ 4 ทีมสุดท้าย” ในการแข่งขันฟุตบอลโลก 2010 และร่วมทายผลได้ที่ร้านผู้จำหน่ายรถจักรยานยนต์ฮอนด้าทั่วประเทศ ชิงรถจักรยานยนต์ฮอนด้าสกู๊ปปี้ ไอ ลายสิงห์โตคำรามและรางวัลอื่นๆกว่า 7 ล้านบาท ถึง 11 ก.ค. 53


เพิ่มเติม http://www.aphonda.co.th/2010/2010_page089.asp?id=2229

Simpson's 1930 Swedish TT winning CS1


From Simon: "Here are a few more photos of this historic machine. The first shows A. Nystrom with it in 1931, the second shows the new owner Rolf Gullick, after it was sold by the Nystrom firm in 1934, while the third shows it receiving some frame surgery in 2002.



This last shot is quite important: here we have a machine of September 1930 with a downdraught head and flange mounted carburetter. I don't think the head comes from a later model. First, Woods' 1930 Ulster GP winner had down draught carburetter and coil springs. Second, because of the 'intermediate' dimensions of cylinder studs, cam box etc. of the early Carroll engines, it was not possible just to fit a later head and/or barrel. One really had to change the whole engine.

Note too the strange gearbox end cover with the unusual (for Sturmey Archer) clutch wihdrawal mechanism. This style of box also appeared in Lacey's '30/'31 Brooklands mounts and was almost certainly still a three speed unit."

Wednesday, May 26, 2010

Grandfather's c1926 Model 18 Norton


An email from Paul in Australia:

"I have a soft spot for Nortons. My grandfather had several in his collection including a Manx that raced at the IoM in the late 40's. His collection was sold of after he passed away and I lost track of where the bikes ended up. Recently I came across the attached photo of him in what I believe to be the 1920s on a bike he rode to the Victoria/New South Wales border here in Australia. I was hoping you may be able to identify the bike for me? Kind Regards, Paul"

JdK: This is a mid-1920s Model 18 equipped with a later set of electric lights. The rear carrier disappeared and someone fitted flat mudguard stays. Not sure what the bulge is that I see behind the carburetter. He lost a rubber knee grip. Great photo!

Simon: "I think it is a 1926 Model 18 (or even 1927 if that is a wing nut type adjuster on the fork damper - not too clear) - the rockers are the arched type first used on the 1925 Works bikes and pretty well standard from the end of  '25 through to end '29. None the less, they could have been changed along the way for the later type though it means changing the pushrods and push rod return springs as well."

Roger:  "There are some indications that the picture was taken much later than in the 1920s as the machine is in a well worn state and the pork pie rear lamp is more mid 30s. The manual oil pump feed does not appear to be connected to the crankcase but there is a feed from the bottom of the tank with a tap. The gear change lever has been shortened like the one on LPD1 so that it can be operated by foot. The rear stand has been changed and is no longer held up by the over centre spring. The electric lights would need either a generator or a battery so that is probably what is sitting behind the carburettor. I don't think that the kneepad is missing, I think another one has been placed on top of it."

Jelato_MV

Jelato2010Cute

Tuesday, May 25, 2010

The Norton Scrapbook - a Curate's Egg?*


A book review by Simon Grigson

The latest glossy offering from Morton's Group by James Robinson, Editor of The Classic Motorcycle.

I have just received a copy of the Norton Scrapbook and from my view-point as one who has a considerable interest in the pre-WW II era, I find it disappointing, especially so as the Editor has access to what must surely be the best possible archive of motor-cycling history in the world.

Whilst I appreciate the scrapbook theme may have some merit, excessive use by the layout designers of the theoretical adhesive tape to 'attach' the photos to the page has been vastly and carelessly over-done - to such an extent that some images of complete machines, or machines and riders, are seriously impaired.

As regards the overall make-up of the collection, I find it hard to understand why we are presented with eight pages relating to the 1939-45 WD 16H and Big Four machines - a couple of pages would have sufficed - yet there is but one, yes ONE photo relating to Nortons at Brooklands. Bearing in mind that Nortons were probably the most successful marque to be raced at Brooklands in the 1919 to 1939 period, with dozens of wins and world records, this is a fairly serious omission by any standards. Incidentally, the somewhat uninspired print selected is that much used photo of J.L.Norton, D.R. O'Donovan and R. Judd with the 1922 prototype OHV engine crudely shoe-horned into one of O'Donovan's sidevalve Brooklands steeds.

I suppose it is inevitable that there will also be errors in the text and captions and in the section covering the period up to 1939 there are certainly a few which sprang to my attention. Possibly someone with more in-depth knowledge of the Edwardian and thirties periods might pick out a few more. And last but not least, concerning the early Moore-designed OHC CS1 engine, of which a photo taken in 1960 has been selected (see Built for Speed/John Griffith/Motor Cycling), the 'cricket bat' nick-name has been used yet again - a relatively modern invention which was not current pre-war, according to my sources. The earliest mention of it in print I have seen is in Bob Holliday's two Norton books, which came out in the seventies. If it's any consolation to James Robinson, Bob's books contained considerably more errors than the Scrapbook!

Summing up, this is not a book to which I shall refer very frequently but equally, it is cheap and cheerful and will be retained rather than sent to the nearest charity shop.

*For those unfamiliar with the phrase, have a look on Google and all will be revealed!

100Years

ซูซูกิพัฒนาไม่หยุด เพิ่มทางเลือกที่เป็นตัวคุณ ด้วย New Suzuki Jelato Punk & Cute Limited Edition


หลังจากที่ “ซูซูกิ” ได้เปิดตัวรถจักรยานยนต์ออโต้ หัวฉีดแฟชั่น สุดน่ารัก ซูซูกิ เจลาโต้ 125 พร้อมกับ พรีเซ็นเตอร์หนุ่มเกาหลีสุดฮอต นิชคุณ แห่งวง 2PM. ไปเมื่อไม่นานมานี้ ก็ได้สร้างกระแส Cute ให้กับกลุ่มวัยรุ่นอย่างล้นหลาม และเพื่อเป็นการตอกย้ำกระแสของเจลาโต้ในตลาดอย่างต่อเนื่อง ซูซูกิจึงรุกตลาดในกลุ่มวัยรุ่น พร้อมยืนยันให้เห็นว่า ซูซูกิ เจลาโต้ เป็นทางเลือกของคนรุ่นใหม่ที่ไม่ซ้ำ ใครจริงๆ ที่ตอบสนองความต้องการด้านแฟชั่นของวัยรุ่น โดยไม่เคยหยุดนิ่งอยู่กับที่ ด้วยการนำเสนอ สีสันลวดลายใหม่ๆ ออกสู่ตลาดอยู่เสมอ และในครั้งนี้ ก็ได้นำเสนอทางเลือกเพิ่มเติมอีกสองบบด้วยกัน คือ Jelato Punk Limited Edition สำหรับวัยรุ่นหนุ่มสาวแนวห้าวที่ชอบสไตล์เท่ๆ มันส์ๆ และ Jelato Cute Limited Edition สำหรับกลุ่มสาววัยรุ่นที่อยากจะแสดงออกถึงความน่ารักสดใสในตัวเอง

New Suzuki Jelato Punk & Cute เป็นรถจักรยานยนต์ออโต้ หัวฉีดแฟชั่น ทันสมัย ที่ถูกออกแบบมาเพื่อ
ตอบสนองไลฟ์สไตล์ กับตัวตนที่ชัดเจน ที่บ่งบอกความเป็นตัวเอง ด้วยดีไซน์เท่ล้ำ ไม่ซ้ำใคร ได้ใจไปกับ
Speedometer of Future แผงหน้าปัดสุดเร้าใจ Mix & Match ด้วยแผงหน้าปัดทรงโดม อ่านข้อมูลง่ายด้วย มาตรวัดความเร็วพร้อมมาตรวัดระดับน้ำมันเชื้อเพลิง และสัญญาณเตือน FI เพื่อให้คุณทราบถึงความแรงคลื่นไฟฟ้าของแบตเตอรี่ นอกจากนี้ยังเสริมความปลอดภัยไว้อย่างครบครัน เบรกเป็นเยี่ยมด้วยจานดิกส์เบรกหน้า ขนาดใหญ่ ดีไซน์สไตล์สปอร์ต เบรกหยุดได้ดั่งใจในทุกย่านความเร็ว ปลอดภัยสุดๆ แต่ไม่หยุดสนุกกับทุก ความแรงในการขับขี่ จุใจไปกับช่องเก็บของด้านหน้าขนาดใหญ่ หยิบง่ายดีไซน์โดน ไม่ว่า Accessories จะเยอะขนาดไหนไม่ต้องกังวล ด้วยช่องเก็บของด้านหน้าอินเทรนด์ดีไซน์โค้งมนเข้ากับตัวรถ สามารถหยิบใช้ได้ถนัดมือ ตามมาด้วยระบบกุญแจนิรภัย 2 ชั้นแบบแม่เหล็ก...ที่สุดแห่งความปลอดภัย ไม่ว่าจะไป Hang Outที่ไหน ก็จอดไว้อย่างหมดห่วง ล็อคง่าย เพิ่มความปลอดภัยได้ทุกที่ ดับเบิ้ลความ Cute ด้วย Double Headlight ขนาด Big ส่องสว่างกว้างไกลกว่าด้วยไฟ หน้าบิ๊กอายดับเบิ้ลสกู๊ป โคมคู่แบบมัลติรีเฟลกเตอร์ สว่างสดใสทั้งกลางวันและกลางคืน มาพร้อมชุดไฟท้าย Topping Design สุด Cute แจ่มมาแต่ไกล เคลียร์ ชัดเมื่อเบรก และเปิดสัญญาณไฟเลี้ยว ลงตัวด้วยสีสันและดีไซน์เข้ากับตัวรถ พร้อมที่พักเท้าแบบแยกอิสระ ทรงสกู๊ป พับเก็บได้แบบมีสไตล์ ให้หวานใจหรือเพื่อนสุดที่เลิฟ นั่งซ้อนได้อย่างสะดวกสบาย ผลิตจากอลูมิเนียมอัลลอยด์คุณภาพสูง ทนทาน แข็งแรง นอกจากนี้ยังสะดวกสบายสุดๆด้วยกล่องอเนกประสงค์ขนาดใหญ่ใต้เบาะ ให้พื้นที่เก็บของส่วนตัวสุด Chic ได้มากจุใจ จะของเยอะขนาดไหน

New Suzuki Jelato Punk & Cute จัดให้ บาร์หลังและเบาะสุด Cute นั่งซ้อนสบายด้วยเบาะนั่งดีไซน์เก๋
พร้อมกับ บาร์หลังสีสันสดใสสไตล์เดียวกับตัวรถ ไม่ต้องกลัวตกเพราะมีทั้งด้านข้างและด้านหลัง จะใกล้จะไกล
หรือเวลาจอดก็นั่งโชว์ความ Cute ได้ทั้งวัน




อีกทั้งที่วางเท้าคนขับที่ดีไซน์กันลื่นวางเท้าขับขี่ได้สบายแบบ Chill Chill พร้อมทั้งลวดลายทันสมัย ทำให้
Cute ขึ้นอีกระดับ ซึ่ง New Suzuki Jelato Punk & Cute นี้ มาพร้อมกับเครื่องยนต์ 125 ซีซี 4 จังหวะ ออโต้หัวฉีด อัจฉริยะ DCP-FI (Fuel-Injection) เกียร์อัตโนมัติ SuperCVT เหนือชั้นกว่าระบบคาร์บูเรเตอร์ แตกต่างด้วย นวัตกรรมสมองกลอัจฉริยะ ECM ที่รับสัญญาณดิจิตอลจากเซ็นเซอร์ในตำแหน่งต่างๆ เช่น ออกซิเจนเซ็นเซอร์ O2 Sensor) ตรวจวัดปริมาณออกซิเจน สั่งจ่ายอัตราส่วนสมน้ำมันเชื้อเพลิง และอากาศในปริมาณที่เหมาะสม ให้การเผาไหม้สมบูรณ์แบบและยังรักษ์โลกด้วยท่อไอเสียผ่านมาตรฐานค่าไอเสียระดับ 6 หรือเทียบเท่ามาตรฐาน EURO III แม้หัวใจจะ Punk หรือ จะ Cute เราก็ยังรักษ์โลก และเป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อม สูงสุด พร้อมรองรับ น้ำมันแก๊สโซฮอล์ 95 E20 อีกด้วยและเหนือกว่าแบบเน้นๆ ด้วยเซ็นเซอร์ตัดสัญญาณ สั่งจ่ายน้ำมัน TOS (Tip Over Sensor) เมื่อเกิดอุบัติเหตุ หรือรถเอียงกว่า 65 องศา ระบบจะหยุดการทำงาน ของเครื่องยนต์ เพื่อความปลอดภัยสูงสุดแก่ผู้ขับขี่ พร้อม หม้อกรองอากาศที่มีขนาดใหญ่ กรองฝุ่นละอองได้ถึง 2 ชั้นอย่างมีประสิทธิภาพทำให้ไอเสียสะอาด กระบอกสูบ อลูมิเนียมเคลือบเซรามิค SCEM ให้ความทนทานเป็น เยี่ยม ประหยัดน้ำมันกว่าใคร แรงเร้าใจได้สุดๆ

เหนือกว่าใคร ยืดอายุการใช้งานนานกว่า โดนใจ! เทคโนโลยีที่แตกต่างอย่างเหนือกว่า กับระบบ ระบายความร้อนแบบ SJCS ( Suzuki Jet Cooling System ) ที่ฉีดน้ำมันหล่อลื่นระบายความร้อนใน กระบอกสูบที่เคลือบสารเซรามิค และลูกสูบระบายความ ร้อนได้ดีเยี่ยม หม้อกรองอากาศขนาดใหญ่เพิ่มประสิทธิภาพดักฝุ่นละอองถึง 2 ชั้น พร้อมไส้กรอง น้ำมันหล่อลื่นแบบ Cartridge-Type กรองสิ่งสกปรกช่วยทำให้น้ำมันหล่อลื่นสะอาด ลดการสึกหรอของ เครื่องยนต์ ได้อย่างดีเยี่ยม แถมรักสิ่งแวดล้อมเป็นที่สุด


New Suzuki Jelato Punk & Cute ถูกออกแบบมาเพื่อตอบสนองไลฟ์สไตล์ กับตัวตนที่ชัดเจนบ่งบอกความเป็นวัยเทรนด์ที่ชอบแตกต่างนอกกรอบ แต่ไม่นอกกฎ New Suzuki Jelato Punk อัพ ความเท่กับกราฟิคสไตล์ใหม่ Punk สไตล์ เลือกที่ชอบสไตล์ที่ใช่ เชนจ์ลุคใหม่ อัพความเท่เกินห้ามใจ มาพร้อม
กับสีสันสุดฮิพพลิกชีวิตให้สุดมันส์ ดีไซน์แบบโดนใจ ให้ทุกองศาร้อนแรงมั่นใจได้แบบแมน แมน มีให้เลือกทั้ง 2 สี ขาว-แดงสุดเท่ และ ม่วง-ขาว สุดขรึม และ อินเทรนด์สุดน่ารักกับ New Suzuki Jelato Cute สไตล์น่ารัก แบบ Chill Chill กับกราฟิกใหม่ Cute Design คราวนี้จะขี่ไปเม้นท์หรือจะขี่ไปเม้าท์ ก็โชว์ความ Cute ได้ อินเทรนด์น่ารักกุ๊กกิ๊กกันซะให้พอกับ 2 สี ชมพู-ขาวและ ฟ้า-ขาว “ซูซูกิ” ให้วัยรุ่นได้มั่นใจกันสุดๆ ด้วยคุณภาพ การรับประกัน การันตีความทนทานให้ New Suzuki Jelato Punk & Cute ของคุณตลอดทั้งคัน เป็น เวลา 3 ปี หรือ 30,000 กม. และรับประกันอุปกรณ์ระบบหัวฉีด DCP-FI ถึง 5 ปี หรือ 50,000 กม.

เตรียมรับกระแสใหม่ ให้สุดตัว และ ล้ำสมัยไปกับ New Suzuki Jelato Punk & Cute แฟชั่น
ใหม่คู่ใจวัยเทรนด์ตัวจริง



เพิ่มเติม http://www.spsuzuki.com/Community/Thai/News/DetailPage.asp?NewsGroup=1&NewsID=795
span>

Monday, May 24, 2010

Rob's 1928 Model 18 Norton


Rob's 1928 Model 18; he plans to refit the original mudguards and build a new rear carrier. Rob restored it in a cellar many years ago, and has used and abused it ever since (he rides it on the fast lane of the motorway). It never let him down. Note that the engine already has the 1929-type of lubrication, without the external oilpipes on the timing chest.